Jak zamówić puszki kwestarskie na kwestę publiczną?
Aby zamówić puszki kwestarskie i identyfikatory dla wolontariuszy, należy przejść przez kilka kroków organizacyjnych:
1. Złożenie wniosku o przeprowadzenie kwesty
Rodzic lub osoba organizująca kwestę wypełnia wniosek.
We wniosku wpisujemy:
rodzaj kwesty (stacjonarna – np. w sklepie / punkcie usługowym, lub podczas wydarzenia),
dokładne daty i miejsce trwania kwesty:
puszki stacjonarne – maksymalnie na 3 miesiące (np. 01.01.2025–28.02.2025),
wydarzenie – wniosek obejmuje datę wydarzenia.
liczbę wolontariuszy (w przypadku wydarzeń).
2. Załączniki do wniosku
Do wniosku koniecznie należy dołączyć podpisane porozumienia:
z koordynatorem kwesty (może to być rodzic składający wniosek),
z punktem stacjonarnym (np. sklepem) – tylko w przypadku kwesty stacjonarnej,
z 3-osobową komisją liczącą środki (nikt w komisji nie może być spokrewniony ani spowinowacony z podopiecznym i jego rodziną),
z wolontariuszami kwestującymi podczas wydarzenia.
👉 Ważne:
Rodzic może być wolontariuszem zbierającym środki, ale nie może być w komisji liczącej.
Wolontariusz może być jednocześnie członkiem komisji, ale nie jeśli jest rodzicem podopiecznego.
Wolontariusze niepełnoletni muszą mieć dodatkowo zgodę rodzica.
3. Zdjęcia wolontariuszy
Prosimy o przesłanie podpisanych zdjęć wolontariuszy do identyfikatorów na adres: biuro@nadziejadladzieci.pl
4. Termin
Wniosek wraz z dokumentami w oryginale należy wysłać najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem kwesty na adres Fundacji.
5. Co wysyła Fundacja?
Po otrzymaniu dokumentów wysyłamy:
zgodę na przeprowadzenie kwesty (należy mieć przy sobie na wypadek kontroli),
puszki kwestarskie, identyfikatory i karteczki o wydaniu puszki.
Każdy wolontariusz powinien podpisać karteczkę przy odbiorze puszki i identyfikatora.
6. Po zakończeniu kwesty
Prosimy o przygotowanie protokołu przeprowadzonej kwesty i dołączenie do niego:
potwierdzenia wpłaty (na protokole jest nr rachunku i tytuł przelewu: kwesta nr x/2025 imię i nazwisko podopiecznego),
podpisanych karteczek z wydania puszek.
Dokumenty w oryginale należy wysłać na adres:
Fundacja Espero – Nadzieja dla Dzieci
ul. Mistrzowska 15
01-929 Warszawa
👉 Puszki otwarte należy zutylizować – nie odsyłać ich do Fundacji.
👉 Niewykorzystane, nieotwarte puszki prosimy odesłać.
👉 Identyfikatory zostają na pamiątkę dla wolontariuszy.