Jak zamówić puszki kwestarskie na kwestę publiczną?

Aby zamówić puszki kwestarskie i identyfikatory dla wolontariuszy, należy przejść przez kilka kroków organizacyjnych:

1. Złożenie wniosku o przeprowadzenie kwesty

  • Rodzic lub osoba organizująca kwestę wypełnia wniosek.

  • We wniosku wpisujemy:

    • rodzaj kwesty (stacjonarna – np. w sklepie / punkcie usługowym, lub podczas wydarzenia),

    • dokładne daty i miejsce trwania kwesty:

      • puszki stacjonarne – maksymalnie na 3 miesiące (np. 01.01.2025–28.02.2025),

      • wydarzenie – wniosek obejmuje datę wydarzenia.

    • liczbę wolontariuszy (w przypadku wydarzeń).

2. Załączniki do wniosku

Do wniosku koniecznie należy dołączyć podpisane porozumienia:

  • z koordynatorem kwesty (może to być rodzic składający wniosek),

  • z punktem stacjonarnym (np. sklepem) – tylko w przypadku kwesty stacjonarnej,

  • z 3-osobową komisją liczącą środki (nikt w komisji nie może być spokrewniony ani spowinowacony z podopiecznym i jego rodziną),

  • z wolontariuszami kwestującymi podczas wydarzenia.

👉 Ważne:

  • Rodzic może być wolontariuszem zbierającym środki, ale nie może być w komisji liczącej.

  • Wolontariusz może być jednocześnie członkiem komisji, ale nie jeśli jest rodzicem podopiecznego.

  • Wolontariusze niepełnoletni muszą mieć dodatkowo zgodę rodzica.

3. Zdjęcia wolontariuszy

Prosimy o przesłanie podpisanych zdjęć wolontariuszy do identyfikatorów na adres: biuro@nadziejadladzieci.pl

4. Termin

Wniosek wraz z dokumentami w oryginale należy wysłać najpóźniej 7 dni przed rozpoczęciem kwesty na adres Fundacji.

5. Co wysyła Fundacja?

Po otrzymaniu dokumentów wysyłamy:

  • zgodę na przeprowadzenie kwesty (należy mieć przy sobie na wypadek kontroli),

  • puszki kwestarskie, identyfikatory i karteczki o wydaniu puszki.

Każdy wolontariusz powinien podpisać karteczkę przy odbiorze puszki i identyfikatora.

6. Po zakończeniu kwesty

  • Prosimy o przygotowanie protokołu przeprowadzonej kwesty i dołączenie do niego:

    • potwierdzenia wpłaty (na protokole jest nr rachunku i tytuł przelewu: kwesta nr x/2025 imię i nazwisko podopiecznego),

    • podpisanych karteczek z wydania puszek.

  • Dokumenty w oryginale należy wysłać na adres:

Fundacja Espero – Nadzieja dla Dzieci
ul. Mistrzowska 15
01-929 Warszawa

👉 Puszki otwarte należy zutylizować – nie odsyłać ich do Fundacji.
👉 Niewykorzystane, nieotwarte puszki prosimy odesłać.
👉 Identyfikatory zostają na pamiątkę dla wolontariuszy.